De eerste 4 dagen - Reisverslag uit Blowing Point Village, Anguilla van Sylvana Slot - WaarBenJij.nu De eerste 4 dagen - Reisverslag uit Blowing Point Village, Anguilla van Sylvana Slot - WaarBenJij.nu

De eerste 4 dagen

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

04 Februari 2013 | Anguilla, Blowing Point Village

Hee hallo allemaal!

Alweer een reisverslag :) De andere dames zijn nu aan het skypen. Ik heb net mijn was gedaan, dus heb nu mooi even de tijd om weer wat te schrijven!

Vrijdagochtend kwam de directeur, samen met een andere medewerker van school, bij ons langs om kennis te maken. Erg leuk, maar ook apart, om Nederlands te kunnen praten met hun! We zijn even mee geweest naar stage en hebben met iedereen kennis gemaakt. Onze eerste indruk van de school is erg goed! We werden heel hartelijk ontvangen. De school is best groot voor zo'n klein eiland; er zitten iets van 350 leerlingen op. Er werken best veel Nederlanders op de school, erg leuk! Morgen is onze eerste stagedag. We zullen deze week zelf nog niet veel lesgeven, er is namelijk een Katholieke week. De hele week staat in het teken van het Katholieke geloof. We gaan uitstapjes maken en er komen mensen op school langs. Ik ben benieuwd!
Vrijdagmiddag zijn we voor het eerst een strand gaan opzoeken. En echt, het is net een kopie uit een reisgids. Het is zó mooi! Wit strand, helder blauw water, palmbomen, etc. Die 3 maanden komen we wel door!! :p
We hebben vrijdag ook Philipsburg bezocht. Allemaal kleine, toeristische winkeltjes. Iedereen wil je wat verkopen. Op straat worden we ook behandeld als beroemdheden. Iedereen toetert en stopt voor ons. Heel gek, maar ook erg grappig!

Zaterdag zijn we weer naar het strand geweest. Daarna zijn we met een dollarbusje richting de stad gegaan om wat te gaan eten en drinken. In de bus raadde een man ons aan om naar Greenhouse te gaan. We troffen het, want het was happy hour! Oftewel 2 cocktails voor de prijs van 1 :) Lekker dat het was!

Vandaag zijn we niet naar het strand gegaan, omdat we allemaal wel een soort van kreeften zijn ;p We zijn vandaag weer naar Philipsburg gegaan. We hebben een marktje bezocht en ik heb daar een hoedje gekocht met afdingen! Echt geniaal, dat afdingen gaat wel goed! Wanneer je wegloopt omdat je de prijs na afdingen nog te hoog vindt, roepen ze je eigenlijk altijd wel terug en krijg je het alsnog mee.

Morgen begint dan onze stage! Best spannend, maar we hebben er veel zin in. 7:00 worden we al op stage verwacht, dus dat wordt vroeg slapen vanavond.

Ik heb foto's op mijn facebook gezet. Voor de mensen die geen facebook hebben, ze staan ook op de volgende website:

Tot snel allemaal!