Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Blowing Point Village, Anguilla van Sylvana Slot - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Blowing Point Village, Anguilla van Sylvana Slot - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

31 Januari 2013 | Anguilla, Blowing Point Village

Heee hallo allemaal!
Na een reis van 24 uur zijn we goed aangekomen op St. Maarten. We vertrokken gistermorgen om 3:00 vanuit Noordwolde. Om 7:45 vertrok ons vliegtuig naar Londen. Daar moesten we overstappen naar Miami, en in Miami weer naar St. Maarten. Wat een gedoe zeg, vooral in Miami. We moesten naar de immigratiedienst en die stelde ons allemaal vragen. Vervolgens kwamen er een paar agenten ons doodleuk vertellen dat er een probleem was, en dat wij niet 3 maanden het land in mochten. Na een hartverzakking kwamen we erachter dat hij niet helemaal begreep dat we niet in Amerika bleven, maar 'in transit' waren, en naar St. Maarten moesten. Hij bood zijn excuses aan, en we konden weer verder!
Op St. Maarten werden we opgehaald door Althea, de huisbaas. In de auto op weg naar ons appartement keken we onze ogen uit. Zo mooi! Foto's volgen :)
We hebben allemaal ons eigen appartementje met een bed, keuken, zithoekje en tv (met wel 1 zender!). We delen 2 badkamers. Ik zeg niet verkeerd!
Vanochtend hebben we boodschappen gedaan in de 'grand marché'. Dat is 1 van de grootste supermarkten op het eiland. Er waren heel veel Nederlandse producten, zelfs unox boerenkool! Echt super grappig. De normale boodschappen zijn hier wel veel duurder dan in Nederland omdat alles geïmporteerd moet worden.. Drank en tabak is juist wel weer veel goedkoper.
De eerste salamanders hebben we ook al gespot. Volgens Althea lopen hier ook nog een boel leguanen en ratten rond.. Erg fijn om te weten. Maaaar gelukkig hebben we een grote, lieve waakhond Zorro!
We wachten nu op de directeur van onze stageschool. Hij komt vanmiddag even langs om kennis te maken.
Maandag begint dan onze stage! Heb er al erg veel zin in, maar dit vakantiegevoel bevalt me ook best wel :)
Tot snel!
Liefs

• 01 Februari 2013 - 18:15

Roselie:

Syl en Car!
    Woooo... dat was vast ff schrikken!
    Geniet nog even van het vakantiegevoel,
    xxxxx uit Suri

• 01 Februari 2013 - 18:48

Marijke:

Het was vast wel even schrikken, in Miami. Maar gelukkig is alles weer goedgekomen! Ik heb al van de zus van Lieske begrepen dat het een heel mooi eiland is. Dus maar goed genieten, wij kijken uit naar de foto's!
    Voordat je stage begint kun je nog lekker vakantie houden, maar je hebt gelukkig ook nog veel vrije tijd over om alles te bekijken. De groetjes aan Carlijn en Renate en tot de volgende keer!.
    Mama

• 01 Februari 2013 - 18:52

Tess:

... en het gaat natuurlijk om die drank he, dus het is niet zo erg dat de rest duurder is! ;-)
    Hihi klinkt allemaal goed! Genietze daar! Mis je Peter al een beetje? Ik ga je volgen hoor!

xx

• 01 Februari 2013 - 19:14

Schoonmamsie ;):

Hello there! :)

Zo dat was ff doorbikkelen tijdens de reis naar Sint Maarten! Tja, je mot er soms wat voor over hebben! Maar nu ben je eindelijk op dat prachtige exotische eiland en kun je ons straks jaloers maken wanneer je lekker ligt te chillen onder de palmbomen. Haha, geniet maar met volle teugen want het is nu geen dromen meer. Je kunt jezelf natuurlijk je ook af en toe even in je arm knijpen. Ja, je bent er nu toch echt na al die maanden van voorbereiding en dromen :) En wat ontzettend leuk dat je op weg naar Schiphol in het diepst van de nacht ook nog op de radio van 3FM was te horen. Peter heeft het ons laten horen. Ziet jullie appartement er net zo mooi uit als op de foto's? Lieve Sylvana, maak er een geweldige stage van en geniet met je medestudenten Carlijn en Renate. We zien graag uit naar je volgende avonturen en verhalen. Liefs uit een regenachtig, winderig NEDERLAND. Doeiiiii