Het einde is in zicht... - Reisverslag uit Blowing Point Village, Anguilla van Sylvana Slot - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht... - Reisverslag uit Blowing Point Village, Anguilla van Sylvana Slot - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht...

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

08 April 2013 | Anguilla, Blowing Point Village

Zoals de titel al zegt; het einde is, helaas, in zicht. De tijd is hier voorbij gevlogen. Voor mijn gevoel zitten we hier net 2 weken..

Na weer wat weekendjes stad verkennen en zonnen op het strand, hebben we afgelopen weekend de auto gehuurd om eens te ontdekken op wat voor eiland we eigenlijk zitten. We zijn 's ochtends vroeg vertrokken en zijn het hele eiland overgereden. We hebben plekjes gezien waar je normaal als toerist niet komt, wauw! Deze topdag hebben we afgesloten met een etentje bij ondergaande zon. Echt genieten.

Vorig weekend zijn we ook bij Maho beach geweest. Dit strand is wereldwijd bekend omdat vliegtuigen hier enorm laag overheen vliegen, achter het strand ligt namelijk de landingsbaan. Je kunt de vliegtuigen net niet aanraken! Wanneer je op het strand staat word je bijna echt weggeblazen. Echt bizar, maar wel heel leuk.

Aankomende week heb ik mijn laatste stageweek. Ik ben al beoordeeld en heb stage afgerond met een GOED! Wat was ik blij. Mijn mentor vroeg zelfs of ik het zie zitten om hier, na de pabo, een jaar te komen werken! Dat lijkt me enorm leuk, maar een jaar is toch wel erg lang. Maar wie weet wat de toekomst me brengt!
In het begin was het allemaal erg wennen. Een ander land, een andere cultuur, een andere manier van werken.. Achteraf gezien heb ik echt een toptijd gehad op stage. De kinderen zijn hier veel mondiger dan in Nederland, zelfs al in groep 1. Respect voor de leerkracht ontbrak. Mijn mentor zat soms dan ook met de handen in haar haar en vroeg mij om tips.
Afgelopen weekend was er een groot schoolfeest, het Magdafest. Elke klas heeft een dansje op muziek opgevoerd. De afgelopen weken zijn wij met groep 1 druk aan het oefenen geweest op het Vliegerlied en gister mochten ze het dan eindelijk laten zien aan het grote publiek. Van de 20 kinderen in de klas waren er helaas maar 8 komen opdagen, maar deze 8 kinderen deden het super! Het publiek was enthousiast. Na het Magdafest zijn Carlijn en ik nog wat drankjes gaan doen in de stad.

Over een weekje komt Peter al langs! Hij blijft 2,5 week en vertrekt op dezelfde dag als ons terug naar Nederland. Met Peter ga ik nog enorm veel leuke dingen doen: duiken, met dolfijnen zwemmen op Anguilla, hiken, kabelbaan, het bekende vlinderpark bezoeken, touren met de auto, en natuurlijk lekker veel naar het strand. Ik kijk er naar uit!

Er is afgelopen week weer een Nederlands schip aangekomen met allemaal producten uit Nederland. De supermarkten liggen weer vol met stroopwafels en andere Nederlandse producten. Vanavond hebben we dan ook echte Koopmans pannenkoeken gebakken. Lekker dat ze waren!

Waarschijnlijk is dit mijn laatste verslag vanuit Sint Maarten. Nog 3 weekjes en ik ben weer in Nederland. Ik zal de zon meenemen!

Liefs, Sylvana.

  • 08 April 2013 - 03:43

    Sietske:

    Leuk verslag,hoor Sylvana!Idd,wat is de tijd snel gegaan.Geniet maar van de laatste weekjes.Doeiiii en misschien tot in Holland.

  • 08 April 2013 - 10:04

    José (je Schoonmamsie):

    Hey lieve schoondochte r:)

    Inderdaad time flies! Ik heb weer genoten van je manier van schrijven. Leuk verhaal.
    Na deze week ff lekker genieten met Peter voordat je weer naar Nederland terug gaat. Maak er een fantastiche tijd van. Liefs uit een zonnig maar nog steeds te koud Nederland. Kus van iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvana

Actief sinds 27 Juni 2012
Verslag gelezen: 2170
Totaal aantal bezoekers 8119

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 01 Mei 2013

Stage Sint Maarten

Landen bezocht: